torsdag 3 mars 2011

Matte eller inte matte?

Hej hej, nu kommer jag med ännu en ovärd uppdatering om vad jag gjort de senaste dagarna.
I tisdags hade jag en lektion, där vi såg på film, så jag bestämde mig för att vara hemma och göra lite nyttigheter istället. Vaknade hos systrarna, åt frukost och gick ner till stan för att ha körlektion. Gick helt okej, bortsett från ett kärringstopp mitt i en korsning. Som tur var kom det inga bilar just då. När jag var parkerad och klar gick jag för att träffa syster hos jobbcoacherna. Skrev ett personligt brev och cv som vi, efter träning, gick och lämnade på ica oxen. Nu är det bara att vänta och hoppas! Senare på eftermiddagen när vi samlats hela gänget (jag, anna, bettan, mamma och Sebastian) blev det ännu ett besök på atelje festfin för att prova balklänningar. Denna gången bestämde jag mig för en, som jag provade sist, så nu var det fixat också. När vi kom hem åt vi god mat, pluggade socialpsykiatri och myste en massa.
Gårdagen var kort och intensiv. Hade tre lektioner på morgonen/förmiddagen, tränade efter det och när jag kom hem var jag helt slut. Gjorde ännu ett teoritest, som även det blev underkänt. Skit. Sen kolla jag på lite film och lite tv ihop med mor och far. Mysig hemmakväll sitter aldrig fel!
Idag är det torsdag och jag har suttit på en hård pinnstol framför en dator, i stort sett hela dagen. Min söta mamma räddade mig från att få fyrkantiga ögon, då hon kom till skövde och lunchade med mig på wallermans. Skönt med ett litet avbrott. Gott som satan var det dessutom. Nu ska jag gå till studievägledaren och diskutera min matte-framtid. Sen till stan och träna, innan jag åker hem och sover. Är så fruktansvärt trött idag. Och ju tidigare jag somnar, desto snabbare blir det fredag, och fredag betyder mys och bio med min Sebastian. Underbart.

Puss M.
såhär ser jag ut när jag läser recept...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar