fredag 29 januari 2010

Dag 1

Fy fan vilken dag. Gick upp halv sju, och var i skövde klockan 8. Först röntgen för att kolla bentätheten, sen ner till helvetet (avd.17). Först fick vi prata med en läkare som förklarade att jag i stort sett skulle dö imorgon om jag inte började äta nu, sen kollade han blodtryck och sånt, och efter det var det mellanmål. Min "vårdare" satt och stirrade på mig tills jag hade tvingat i mig en halv smörgås, lite nyponsoppa och en halv banan. Alla måltider ska ätas upp inom en halvtimma, annars blir det sondmatning. Det finns liksom ingen utväg.. Efter mellanmålet åkte jag till skolan för att hämta ett arbete, samt kolla upp en lärare. Och när vi kom tillbaka till kss var det dags för lunch. Jag hinner knappt svälja innan det är dags för nästa måltid. Efter lunchen var jag tvungen att lägga mig och vila en timma, likadant efter middagen. Så det har inte hänt mycket mer än mat och vila idag. Nu är jag äntligen hemma, har tagit en varm dusch och ska snart sova. Magen är svullen som om jag vore gravid i fjärde månaden, jag har ont och mår illa, känner mig som en fet jävla gris. Hoppas ni är nöjda...

Puss M.

1 kommentar:

  1. Trillade in via google.

    KÄMPA! Livet är inte lätt när man är tonåring, men det blir bättre. Jag lovar! :)

    Kram C

    SvaraRadera