fredag 15 januari 2010

Sjuk

Gårdagen blev tusen gången jobbigare än jag var beredd på. För er som inte vet så har jag problem med maten och igår var jag på mitt första besök på S:ta Helena-mottagningen i skövde. Det visade sig att jag har en ätstörning, som har gått väldigt mycket längre än jag trodde. Efter undersökningar, prat och en himla massa frågeformulär fick jag reda på att mitt bmi är så lågt att jag inte får gå i skolan. Jag får inte heller röra på mig mer än nödvändigt. Så den närmaste tiden ska jag i stort sett bara ligga här, dricka vidriga näringsdrycker, samtidigt som mamma och pappa tvingar i mig mat. Kommer bli sjukt jobbigt, och jag har redan ångest över skolan. Vet inte om jag kan klara detta... Problemet är att om jag inte går upp i vikt nu, blir jag inlagd och tvångsmatad, så jag tänker göra mitt bästa för att lösa detta nu. Jag vill också leva!

Idag blev en ganska tidig morgon, då jag skulle till sjukhuset för att ta ytterligare några prover. Gick ganska smärtfritt den här gången om man jämför med sist, dock är jag orolig över provsvaren den här gången. Men det återstår att se. Nu ligger jag i sängen med tv:n på i bakgrunden. Vill göra nåt, borde göra nåt, kan inte sluta tänka på skolan.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar