lördag 23 januari 2010

En bra helg!

Igår var en såndär riktigt bra dag, en såndär dag jag inte har varit med om på evigheter. Vid tio hoppade jag upp ur sängen och började genast storstäda mitt rum. Det var mycket dammigt. Ett par timmar senare, när rummet var kliniskt rent, tog jag mig an mig själv istället. Fixade håret, sminkade mig och (dagen till ära) målade naglarna. Resten av väntetiden såg jag på film och skrev färdigt en skoluppgift. När klockan var halv fem kom dom äntligen, min två små söta matildor. Kvällen blev supermysig med mat, film och massor av prat. Jag kan inte minnas när jag var så glad senast. Känner mig som ett vrak när jag bara ligger här hemma hela dagarna, så det behövde verkligen hända något.

Idag gick vi upp klockan tio och åt en mysig frukost tillsammans med syster bettan. Sen fick vi stressa iväg in till stan eftersom tilles buss gick halv tolv. När vi kramats ordentligt och sagt hejdå fortsatte jag, bettan och mamma till badhuset. Eftersom jag inte får anstränga mig just nu så blev det ingen simning idag, men vi tog en skön stund i bastun, duschade länge och smorde in oss med alla möjliga krämer. Riktigt skönt var det, kul att kunna hitta på något tillsammans med familjen. Efteråt handlade vi lite och när vi kom hem var jag helt slut så jag la mig på sängen och pluggade lite. Sen såg jag en ny film som jag köpte förut (the nutty professor), ganska kul faktiskt. Efter filmen läste jag lite, sen åt vi och nu ligger jag här igen. Jag är trött, men ändå inte. Kan inte tänka klart. Får bli en lugn kväll, med andra ord.

Hade fått en massa brev igår med. Intyg till skolan om min sjukskrivning, provsvar som visade att min njurar + lever har tagit skada pga. min sjukdom, och en kallelse till röntgen för benskörhet. Det är mycket nu...

Puss M.
Det finns vänner, och så finns det VÄNNER <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar