fredag 17 september 2010

Vilken härlig dag

Jösses i min lilla låda, vilken dag det har varit. Jag har ändrat uppfattning totalt om min praktik-plats och trivs redan nu som fisken i vattnet. Lär mig nya saker hela tiden, och får prova på det mesta. Att personalen är supertrevlig gör ju inte saken sämre heller. Ser verkligen fram emot att vara där torsdag-fredag fram till jul nu. Hoppas bara på att min kropp vänjer sig vid arbetsuppgifterna snarast. När det var någon timma kvar tills jag skulle sluta hade jag så ont i ryggen att allt gick på halvfart. Det är tuffare än man tror att stå upp 5 timmar i streck och knåda degar, skrapa plåtar och sopa golv. Men, tack vare att det är så kul så spelar det absolut ingen roll. Hur som helst. Efter praktiken trotsade jag min onda rygg och åkte och tränade. Det var skönt som vanligt, förutom att jag fick någon läskig spränghuvudvärk efteråt. När jag väl kom hem orkade jag inte ens gå in med väskan på rummet utan satte mig i köket och halvsomna en stund. Men, det fanns ingen tid för vila, så efter en stund släpade jag in mig själv och dammsugaren på rummet för att damma varena liten vrå. Så nu ligger jag och väntar på att mina sängkläder ska bli klara i tvättmaskinen så jag kan bli färdig någon gång. Fast jag tar nog det imorn. Blir en lugn kväll. Måste vila upp mig och tagga inför morgondagens bravader. Idol, min sköna säng, och kanske även en film. Låter som en mycket bra avslutning på en mycket bra dag!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar