tisdag 8 februari 2011

Det var då

Vet inte om det är godiset jag åt i fredags, cidern jag drack i lördags, eller det faktum att jag helt enkelt äter hur mycket som helst. Jag har iaf gått upp 0,7 kg sen jag vägde mig sist. Idag visade vågen 51,5. Det kan visserligen vara en ganska lagom vikt för mig, men det tar tid innan det sjunker in i min skadade hjärna. Och det, trots att jag vägde mer än så när jag slutade på s:ta helena. Jag försöker att tänka tillbaka. Långt tillbaka. På den tiden då jag vägde runt 60 och faktiskt mådde helt okej. Men just nu känns det helt absurt. Fattar inte vad det där j*vla spöket har gjort med mig... Nu kanske det låter som att jag är fast i träsket igen. Men så är det inte. Jag tänker knappt på det längre, om jag ska vara ärlig. Det är bara när något sånt här händer. När vågen inte gör som jag vill. Då blir det jobbigt. Men vet ni vad? Det går över! Jag har insett det nu. Men innan jag kan släppa det måste jag skriva.
Annars har dagen varit bra. Efter ett slitsamt pass på gymmet tog jag bussen till vadsbo för ett kort möte med studievägledaren. Lämnade in ansökningsblanketterna till kanalskolan och pratade lite om det. Så nu är det bara att vänta och se. Träffade även min kära syster på skolan, sen gick vi till prebende, köpte sallad och tog med upp till robin. Efter en trevlig lunch åkte jag till skövde för att ha dagens enda lektion, religion. När den var slut gick jag ner till stan för att kika runt lite, innan jag tog bussen till mariestad. Kom hem och vägde mig. Blev deppig. Tröståt mammas fiskgratäng, och la mig sen i sängen framför tv:n. Ska sova strax. Hoppas på att dom jobbiga tankarna är borta imorn. Hoppas hoppas.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar