lördag 5 februari 2011

A perfect moment

Vet inte vad som har hänt med mig. Tror att jag är alldeles för glad för att blogga för tillfället. Har så mycket annat att tänka på. Men men, jag tror inte ni lider särskilt mycket. Haha.
I veckan har jag faktiskt haft en del att göra också. I tisdags hade jag en lektion, mellan 13.05-14.20. Så innan den åkte jag in till stan och tränade. Hade gott om tid så det blev ett bra pass. Efter min enda lektion gick jag ner på stan för att köpa en ny brödkavel (eftersom jag slitit ut den gamla), och ett pussel. Kom hem, bakade bullar och muffins till olle och maj-britt, sen somnade jag.
I onsdags mådde jag inte alls bra. Mitt huvud kändes jätteknepigt. Jag var yr, trött, hade huvudvärk och ingen riktig kontroll över mig själv. Efter mina tre lektioner åkte jag därför hem. Tanken var att jag skulle träna, men jag orkade verkligen inte. Kändes jobbigt. När jag kom hem vägrade jag låta mig själv slappna av, så istället bakade jag tigerkakor, muffins och chokladrutor till åke och barbro. Framåt kvällen kände jag mig något bättre, så jag satte mig vid datorn och skrev om min egen livsåskådning till religionen, innan jag dejtade kudden.
Torsdagen var en fullspäckad dag. Eftersom jag hade en skrivuppgift fick jag tillåtelse att göra den hemma, så jag klev inte ur sängen förrän vid nio. Tog en snabb dusch och åt frukost i sällskap av tidningen. Sen dammade jag på rummet och pluggade ett par timmar, innan jag och pappa åkte mot lidköping. Köpte en fin blomma som jag sen gick och lämnade på henrys bageri, som tack för att jag fick vara där en termin. Fick med mig några bagels därifrån. Så gott! Sen hämtade jag ut mediciner, sa hejdå till pappa och tog bussen till skövde. Gick upp till skolan för att träffa min tille som framkallade bilder i mörkerrummet. När hon var färdig åkte vi hem till karlsborg. Det blev en riktig myskväll med flygande jakob, film, bus med rasse (tilles söta hund), prat och bagels. Helt underbart!
Dagen efter (igår) hann vi bara fixa oss och äta frukost innan jag fick åka iväg till bussen. Mötte upp Sebastian på rese i skövde, så åkte han med mig hem. Sen hade vi en helt perfekt eftermiddag/kväll med monopol, godis, film och massa mys.
Idag ha det inte hänt mycket än så länge. Har varit ute och kört lite bil. Skjutsade Sebastian till bussen, snyft, och handlade lite smått. Nu sitter jag hemma på sängen. Har precis ätit och mår massa illa. Men snart ska vi åka in till stan ännu en gång för att bowla med bettan och rené. Ska bli kul! Sen blir det nog en lugn kväll. Känner mig ganska seg.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar