måndag 31 januari 2011

Lycka

Hej hej mina små vänner. Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, så här kommer en snabbrepris på dom senaste dagarna i mitt liv!
Fredag var en helt okej dag. Började med sovmorgon till halv tio, sen foto med tvåorna hela dagen. På lunchen gick jag och tille till gräddhyllan och åt kyckling. Slutade vid två och åkte genast mot mariestad för ett något kortare pass på gymmet. När jag kom hem fixade jag med allt möjligt, städade lite och lagade schnitzel. Klockan åtta kom mikaela och cecilia för att äta gott och snacka massa skit. Senare på kvällen, när vi vart sådär lagom trötta åkte jag med dom in till staden och tog bussen till Sebastian. Somnade rätt så kvickt efter att jag landat hos honom.
På lördagen ringde klockan tidigt och vi gick upp för att göra oss iordning. Halv nio satt vi på tåget mot göteborg. Det blev en heldag fylld av shopping, shopping och ännu mera shopping. Det blev även en crispy chicken på burger king. Mmmmmm.. Jag köpte 2 par jeans, ett par skor, en tröja och en top. Riktigt nöjd faktiskt! När vi väl kom hem var vi trötta som aldrig förr, men vi vilade oss i någon timma sen åkte vi vidare för att äta buffé på ett trevligt ställe i skultorp. Mätta och glada åkte vi sen hem igen. Kollade på film och myste en stund innan vi somnade som stockar båda två.
Gårdagen var inte fullt så händelserik. Vi låg i soffan, i stort sett, hela dagen bortsett från en promenad i kylan. Mycket tv, mycket film och även lite tv-spel. Vid nio-halv tio däckade jag av trötthet. Sen vaknade jag inte förrän klockan ringde imorse. Då var det bara att släpa sig upp, sminka och fixa håret, äta frukost och åka in till skolan. Multimedia, arbetsmiljö och säkerhet, matte (prov) och socialpsykatri stog på schemat. Provet kändes sådär. Förhoppningsvis blir jag godkänd iaf. Annars har jag mest segat mig igenom hela dagen. Efter skolan åkte jag hem till systrarna, och här sitter jag nu. Mor och far kommer hem från ålands-kryssningen vid nio, och jag ville inte vara ensam, därför gjorde jag ett stopp här. Men jag kan erkänna att jag längtar efter min säng nu. Och mamma och pappa. Ska bli skönt att komma hem sen.

Puss M.

1 kommentar: