lördag 1 januari 2011

Happy nytt år!

I torsdags hände det inte särskilt mycket i mitt annars så spännande liv. Följde med mor till stan för att skjutsa bettan till bussen, som tog henne vidare mot småland och rené. Ja, det var väl det enda jag gjorde som är värt att nämnas här.
Sen igår så var det ju nyår då. Började med att åka hem till tille för att fixa oss, äta pannkakor och tagga med skitsnack och bra musik, sen vidare hem till pontus för en ytterst kort förfest på kanske 15 min, efter det åkte vi vidare hem till g-o för att fira in det nya året. God dricka och härliga människor. Kunde inte bli så mycket bättre, förutom att det spöregnade och jag låg i soffan och kolla på hockey när klockan slog tolv. Men skit samma, det blir ett nytt år för det.
Och det blev det ju! För här sitter jag nu, den 1 januari 2011, och tänker på hur jävla mycket bättre det här året ska bli än det förra. Jag tror att allt händer av en anledning, och nu ser jag helt annorlunda på livet. Uppskattar sånt som jag aldrig ens ägnat en tanke förut. Njuter, helt enkelt. Känns helt underbart! Idag har det inte hänt mycket. Vaknade runt elva och åkte typ hem direkt. Dock fick jag vänta på rese i skövde ett tag, och när jag väl kom till mariestad skulle vi hämta bilar och grejer. Så jag var inte hemma förrän typ halv tre. Men men, jag kom ju hem iaf! Har haft en såndär härlig bakis-eftermiddag med te, dator, sex and the city, pussel och pizza. Nu sitter jag här och lyssnar på deppig musik. Vill inte ha söndag. Det kommer bli så otroligt tomt och konstigt. Sessan ska avlivas p.g.a. cancer i lymfkörtlarna. Fina sessan...

Puss M.

2 kommentarer:

  1. Är så glad att du mår bättre! Men usch vad tråkigt med sessan, sörjer med er. Vet hur det är att förlora en familjemedlem. Kram kusin susanne

    SvaraRadera
  2. Neeeej men sessie då. Fy va sorgligt men huvudsaken är ju att hon inte ska ha ont.Kramar till er

    SvaraRadera