torsdag 27 januari 2011

Minusgrader

Igår var en härlig dag. Jag åkte, efter tre lektioner, hem till mariestad för att träna. Tog i rätt bra, så jag kände mig sådär härligt mör i kroppen efteråt. Halv fyra kom Sebastian till stan och vi åkte hem till mig. Mamma hade fortfarande två små troll kvar, så det blev lite bus med dom en stund. Sen åt vi middag med familjen och resten av kvällen bjöd på skräckfilm och fuskbyggarna.
Idag vaknade vi upp i ett svinkallt rum, eftersom någon prompt skulle ha fönstret öppet inatt, och så glömde vi stänga det innan vi somnade. Men det vara bara att krångla på sig kläderna under täcket och springa ut ur rummet. Väl i skolan har jag suttit och läst om sveriges statsskick halva dagen, och nu har jag precis gjort provet på det. Gick hyfsat tror jag. Fick även sluta när jag var färdig, så nu sitter jag här och väntar på att Sebastian ska sluta. Vi ska umgås en stund innan jag fortsätter hem till systrarnas lägenhet. Bettan har åkt till ljungby, så jag ska vara barnvakt åt anna. Baka kladdkakscheesecake som hon ska ha med sig till praktiken imorn, och förmodligen flöta pizza i deras nya soffa. Låter som en helt okej torsdag. Sen är det fredag och det betyder heeeeeelg!!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar