tisdag 25 januari 2011

Information

Ny vecka och nya utmaningar. Igår hade jag en ganska lång skoldag från 9.35 till 15.50. Dock var det inte särskilt mycket aktivitet på de lektionerna jag hade. Dessutom var en av dom inställd. Trots detta var jag trött när jag kom hem, så det hände inte mycket mer än mat, tv och sova.
Idag hade jag ett möte med skolläkaren direkt på morgonen. Pratade om mina problem med illamående och yrsel, sen tog han ett blodprov och det visade sig att jag har för lågt blodvärde. Detta innebär att jag förmodligen har brist på något ämne som kroppen behöver och därför tar den inte upp näring som den ska. Läkaren skickade en remiss till vårdcentralen för att ta fler prover och förhoppningsvis få reda på vad som saknas. Efter den intressanta informationen gick jag vidare för något mindre intressant information. Det var möte för alla media-treor om vidare-studier. Högskola, universitet och sånt. Men eftersom jag redan vet vad jag ska göra efter gymnasiet kändes det inte särskilt aktuellt. Mötet var slut vid nio-tiden och min första (och enda) lektion började inte förrän ett, så jag var lite "busig" och åkte hem istället. Blev en timma på gymmet, och sen hämtade pappa mig. Hemma var det full fart, och det kändes som att hela huset var fullt av små barn. Lite mysigt ändå, var så längesen jag träffade dom nu. Satt en stund på mitt rum och kollade på youtube-klipp med traktorer som dom älskar så mycket. Sen vart jag trött, så jag stängde dörren, la mig i sängen och plöjde igenom några avsnitt sex and the city. När jag sen blev rastlös tog jag fram teori-böckerna för att plugga lite körkort. Hann dock bara ett halvt test innan mammas sista barn gick hem och vi åkte in till stan för att handla mat. Nu har vi ätit middag och jag ligger i sängen med min lilla dator. Ska nog sova snart faktiskt. Känner mig lite trött. Imorn kommer Sebastian hit!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar