tisdag 18 januari 2011

Make this last forever

Klockan är inte bara lite över sju, och jag funderar på att sova. Igår var en låååång dag som började med att vara i skolan från 8-17.30. Hade lite möten hit och dit på förmiddagen. Gick till skolsköterskan för att prata om mitt illamående, så gav hon mig en tid till skolläkaren som kommer på tisdag nästa vecka. Sen träffade jag även specialpedagogen och pratade lite om sista terminen. Eftersom jag ska läsa foto b med tvåorna kan jag inte ha praktik på fredagar, så vi bestämde att jag skulle skippa den helt och hållet och jobba ikapp i andra ämnen på torsdagar istället. Kommer även få jobba med lite media-relaterade uppdrag så jag inte ska ha allt för lite att göra. Det känns både bra och dåligt. Jag trivdes väldigt bra på bageriet, och det var en grym erfarenhet för mig. Men det känns jobbigt när jag tänker på allt som släpar efter. Så detta var nog den bästa lösningen, trots allt. Efter sista lektionen stannade jag och mikaela kvar och jobbade med vårt projektarbete. Början känna stressen komma krypande över det nu också, så det är dags att komma igång ordentligt. Vid halv sex gick vi ner till stan för att äta på baguetten med cecilia. Trevligt och gott, precis som vi vill ha det! Sen åkte vi vidare till en av våra lärare för att sitta barnvakt åt hennes tre små döttrar. Dom gick och la sig direkt när vi kom typ, så vi kollade på film tills klockan blev nio och vi fick åka hem. Somnade så fort jag la ner huvudet på kudden.
Idag hade jag inte lika mycket planerat, och det var nog tur det. Har varit helt seg, i både huvud och kropp, hela dagen. Hade körlektion på morgonen, där vi tränade på olika parkeringar. Gick bra, men det känns så opeppande att veta att det är typ 10-11 lektioner kvar innan jag kan köra upp. Jag är ju inte gjord av pengar, och inte heller har jag något jättebra tålamod. Såhär i efterhand ångrar jag lite att jag inte gick en intensivkurs direkt istället. Men men, det är lätt att vara efterklok. Runt tio var jag i skolan, och en timma senare hade vi natur. Fick reda på att jag kanske får mvg i kursen, men han skulle fundera lite till. Hoppas hoppas hoppas... Sen var det svenska och multimedia kvar, innan jag fick komma hem och äta middag med mor och far. Efter maten tog jag en lång, varm dusch och nu ligger jag, som sagt, här och funderar på att sova. Vore riktigt skönt faktiskt...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar