måndag 10 januari 2011

Ice ice, baby

Igår var jag inte särskilt aktiv fysiskt. Däremot var det full aktivitet i min lilla hjärna. Utöver brödbak och ett kort besök på oxen satt jag mest och funderade, förberedde mig mentalt inför skolstarten. Inte för att det egentligen behövdes, men det känns alltid lite småjobbigt att komma tillbaka till skolan efter ett längre lov. Och faktiskt hade jag en obehaglig känsla i magen imorse när jag stog och väntade på bussen. En rädsla för något, men jag vet inte vad. Den var lite mer intensiv än vanligt, och för en stund funderade jag på att springa in och sätta mig i bilen hos pappa igen. Men när jag väl var framme på skolan och fick träffa mina efterlängtade kompisar kändes det mycket bättre. Hade först multimedia, sen var jag sällskap på fotolektionen (som jag inte läser just nu), sen natur, matte och socialpsykiatri. Dagen har rullat på ganska bra, men framåt tre-halv fyra-tiden började det kännas att jag inte riktigt är van vid att gå upp så tidigt. När jag kom hem var det kolmörkt ute, och om inte min kära far hade hämtat mig vet jag inte vad jag hade gjort. Förmodligen lagt mig ner på marken och dött. Så jävla rädd var jag. Dessutom var det så halt att jag knappt kunde gå. Väl hemma åt jag lite middag, och försökte plugga matte. Men efter en uppgift gav jag upp och satte mig här istället. Börjar ångra att jag valde matte c lite... Nu ska jag tvätta bort sminket, måla naglarna svarta inför morgondagens rocktema i skolan och kanske pussla lite. Får se hur länge jag orkar hålla mig vaken.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar