fredag 21 januari 2011

Everything happens for a reason

Jag kan tänka mig att alla mina två läsare är nyfikna på hur det har gått nu dom här två dagarna, när jag inte haft någon praktik. Därför kommer här en kort uppdatering. Dock börjar jag med onsdagen. Hade skola, precis som vanligt, och sen träning. Gjorde inte mycket mer den dagen. Var så innerligt trött.
Igår var allt lite annorlunda. Kom till skolan och anmälde att jag var här, sen satt jag framför en dator hela dagen och pillade med min hemsida (som förövrigt börjar ta form), bortsett från en kort matpaus med Sebastian. Åkte mot mariestad halv tre, tränade, och fortsatte hemåt. När jag hade fått i mig lite energi (schnitzel och potatisgratäng) fick jag ett litet städryck och dammade bort det värsta på rummet. Sen satt jag framför tv:n och myste med mamma, pappa och anna resten av kvällen. Gjorde en jättegod smoothie på banan, hallon, blåbär, apelsinjuice och is också. Mumma!
Idag har jag fått reda på vad jag behöver göra för att komplettera samhällskunskapen som jag missade när jag var sjuk. Så i x antal timmar har jag suttit och läst om hur sverige styrs, samt gjort en jädra massa instuderingsfrågor. Känns skönt att komma igång med det nu. Sista ämnet jag ligger efter i. Tråkigaste ämnet dessutom... Men men, jag är så otroligt glad att jag får chansen att jobba med sånt här torsdagar och fredagar. Allt känns plötsligt lite mindre hopplöst! Nu har jag bestämt mig för att sluta för dagen. Sebastian slutar också snart, då ska vi åka hem till honom en stund. Sen hem till mig för god mat och skräckfilm. Låter som en riktigt bra fredag. Trevlig helg på er!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar