söndag 16 augusti 2009

Förrätt, schnitzel eller kanske en kaka?

I fredags gick jag upp tidigt och tog min morgonpromenad. Sen duscha, och göra mig iordning för att åka in till staden med mamma. Levererade lite bullar och grejer till pappas jobb, satte in pengar på banken, lunchade med bettan och strosade runt en del :) När vi kom hem vart det lite stressigt! Jag städade, tog en sväng med cykeln, bakade chokladpaj och fixade mig lite extra. Runt åtta kom Dennis och hans föräldrar hit för att äta lite gott och ha det trevligt. Blev en toppenkväll!
Igår gick jag upp halv nio och tog en promenad, sen gjorde jag mig iordning och väckte älsklingen lagom till frukost. Sen åkte vi till lidköping för att köpa ett par jeans och lite sakor inför skolstarten på torsdag, block, kalender, hello kitty-penna, stift och en rosa överstrykspenna (Y) På vägen hem svängde vi förbi österäng där det var lite bilutställning och tipspromenad. Träffade en del av släkten, så det var kul! Åkte hem runt halv fyra, packade och fortsatte in till lürsta. Jag tog en promenad medan Dennis spelade lite wow. När jag kom tillbaka var micke och adam där, dom skulle tydligen äta kräftor :P Jag, däremot, gick och la mig för att sova ett par timmar. När jag vaknade hade maria, oscar och ricky kommit också. Satt och spela lite kort en stund, innan dom blev tvugna att gå hem. Då la vi oss och kolla på halva scary movie 4, sen somnade vi gott i varandras armar :)
Idag blev jag väckt av en myssugen älskling, så underbart! Gick upp och tog en promenad, sminkade mig, och sen kom mamma, pappa och bettan. Vi åkte till tiveden en sväng, åt räksmörgås och glass. Sen körde vi vilse lite fram och tillbaka, men det gjorde inte så mycket. Huvudsaken var att vi var tillsammans alla fyra :) Tog en cykeltur när vi kom hem, kollade lite på tv och gick en långpromenad. Nu har jag precis duschat, och sitter och kollar på filippa bark. Men snart ska jag sova, för imorn kommer melvin och moa hit och leker. Då blir det full fart! :D

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar