lördag 8 augusti 2009

Sommar och sol

Igår var ännu en bra dag, även om allt inte blev riktigt som planerat. Började dagen med en liten promenad genom lürsta, sen gjorde jag mig iordning och bäddade sängen. När Dennis slutade jobbet klockan 1 kom han hem och hämtade mig och martina, för att sedan fortsätta in till stan. Köpte en piercing till martina, eftersom hon har fyllt år, och sen käkade vi på en av stans bästa pizzerior, prebende! På vägen hem planerades bad i kanalen, men eftersom det spöregnade i lürsta så hoppade vi över det. Istället gick vi över till grannen för att hälsa på hennes små valpar. 5 stycken, fem veckor gamla, av rasen pumi. Farligt söta var dom :) Som tur var blev det finare väder framåt eftermiddagen, så vi kunde sitta ute i solen och ha lite kräftskiva med familjen + mormor och morfar. Blev även kubb, så det kan låta och singstar under kvällen. Sen somnade jag gott bredvid världens finaste :)
Idag gick älsklingen upp lite före mig, sa att han bara skulle dricka lite vatten. Så jag låg kvar en stund, men när han inte hade kommit tillbaka efter en halvtimma gick jag upp. Satte mig och åt frukost med familjen, och fick reda på att Dennis var hemma hos sin mormor för att snagga sig. Första reaktionen: HJÄLP! En stund senare kom han hem, och jag fick en chock. Det ser inte hemskt ut, men kommer ta ett tag innan jag vänjer mig. Han trivs riktigt bra med det, och det är ju huvudsaken :) (Jag älskar dig ändå, bebis!) Hur som helst. Tog min morgonpromenad, och sedan åkte vi hem till lilla trankärr. Spenderade största delen av dagen vid poolen, tog även en cykeltur till e3baren för att köpa glass. Puss på't! Vid sju åkte han till campingen i töreboda för att träffa lite släktingar, och jag satte mig och spela kort med mor och far. Blev en liten kvällspromenad med, och nu väntar jag på ett Dennis ska ringa!

Ett steg upp, två steg ner...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar