måndag 12 oktober 2009

En dag för sen...

Hej igen! Tänkte berätta lite kort om min underbara helg i huvudstaden. Jag och min älskade Dennis åkte, som sagt, från M-stad 14.24, och var sedan framme på centralen vid halv sex. Men krångligt, och folkrikt, som det är, kom vi inte hem till anna och richard förrän någon timma senare. Vi var halvt döda efter att ha trängts med halva stockholm på tunnelbanan, rusat in på ica och köpt dricka, samt gått upp för den farligt långa backen till deras lägenhet. Men det lindrades snabbt då fick vi insåg att den efterlängtade tacosen stog färdig på bordet. Så vi åt för fulla muggar, sedan kollade vi på idol, spelade buzz, och tjockade godis + bullar resten av kvällen. Allt kändes så mysigt, trots sjukdomar.

Dagen efter vaknade vi tidigt med värk i halva kroppen, då soffan vi sov på inte är den största och mest bekväma :P Jag hoppade in i duschen, innan vi åt frukost och gjorde oss iordning. Runt halv två gick jag och Dennis ner för att checka in på hotellet, och sedan fortsätta in till stan. Gick runt i affärer ett par timmar, dock inhandlades enbart en film eftersom jag strängt bestämt mig för att inte spendera en massa pengar. Sen kom syster med sambo in till stan och vi åt buffé på en kinarestaurang. Jag är ju inte särskilt förtjust i kinamat egentligen, men friterad kyckling och massa glass + friterad banan gjorde min dag ;) Kvällen avslutades på hotellet med fotboll, och såklart fotbollschips! Efter matchen gick anna och richard hem till sitt, och jag somnade gott i min käras famn. Ännu en toppendag!

Söndagen var mindre rolig. Klockan ringde vid åtta, och jag gick upp för att sminka mig och packa iordning. En timma senare väckte jag Dennis, så gick vi ner och åt frukost. Lite efter nio lämnade vi svedmyra och stockholm bakom oss. Hade riktigt svårt att hålla tårarna tillbaka, men älsklingen tröstade mig och sa att det inte var sista gången vi åkte upp dit :) Anlände i M-stad ca halv två, åkte hem till mig för att fixa lite, och sedan vidare till lürsta där kvällen gick åt till god mat, tv-spel och lite plugg. Mys!

Idag har varit en sjukt jobbig dag. Min förkylning blir bara värre, men jag kan inte stanna hemma nu. Har så himla mycket att göra i skolan. Kom till skolan halv åtta och insåg att jag hade sovmorgon till halv tio, så jag satte mig i cafeterian för att äta frukost och plugga psykologi. När lektionen väl skulle börja sen kom det ingen lärare, så jag började alltså inte förrän klockan 11 idag. Segt att bara sitta och vänta hela tiden. Sen hade vi iallafall multimedia, psykologi och matte. Klockan sex kom jag tillslut hem (puss på västtrafik!). Och nu ska jag plugga lite svenska, sen sova tidigt.

Puss M.

Veckans ord: problem
Hos dig har jag allt
Oj, va kul vi har...?
Väntar på maaaaat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar