söndag 13 juni 2010

Grattis på födelsedagen, farfar!

Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort idag!! När det var dags för mellanmål fick jag för mig att jag skulle äta en glass (sockerfri såklart, men vad spelar det för roll när det är sötningsmedel i, egentligen?), och efter att ha gått igenom alla jobbiga tankar smakade jag faktiskt. Och ni ska veta att jag inte ens minns när jag åt glass sist, men jag vet iaf att det inte var i år. Så, hur gick det då? Jo, glassen var alldeles för söt, och jag kunde inte äta den, så sessan fick rycka in som dammsugare. Efteråt mådde jag inte alls bra och det kändes som att jag gick upp 10 kg bara sådär. Men det får vi väl hoppas att jag inte gjorde...
Idag fick jag sovmorgon till nio, vilket var ytterst skönt. Efter frukosten åkte jag, mamma, pappa och anna till forshem för att sätta födelsedagsblommor på farmor och farfars grav, sen vidare till åke och barbro för att låna ett pussel och prata om allt mellan himmel och jordfräs. När vi åkte därifrån hoppade jag och pappa av i lugnås för att gå hem. Det var mysigt att ha lite sällskap för en gångs skull. Väl hemma åt vi lunch och sen gick jag till mormor för att göra ännu ett försök att baka en sverigekaka (ja, jag misslyckades igår). Vi börjar dock tro att vår ugn har gjort sitt, därför skulle jag testa mormors ugn. Och visst blev den lite bättre, men den sjönk ändå ihop lite. Så antagligen är det mig det är fel på... Toppen nu när jag ska dra igång mitt sommarbageri igen. Men tanken är att vi ska köpa en ny ugn så snart som möjligt, så förhoppningsvis bättrar det sig. När kakan var färdig gick jag hem för att bara ta det lugnt, pussla, se på tv och duscha. Nu ska vi tydligen äta middag, och ikväll är det how i met your mother och hairspray. Jag mår illa, som fan!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar