fredag 18 juni 2010

Lite krasslig

Okej. Jag var trött igår, men idag är det värre. Tror jag har åkt på någon slags seg förkylning som inte riktigt vill bryta ut, men ändå ligger den och gnager i mig. Äter upp min energi. Men det hindrade inte mig ifrån att spendera halva dagen med min nya vän ugnen. En jätte-tårta och 30 vaniljbullar bakades. Vet inte varför, men det tog sjukt lång tid. Efteråt var jag helt slut, men hade ingen tid för vila. Istället tog jag med bullarna och lämnade dom till grannarna, och fortsatte sedan med min promenad. Väl hemma satte jag mig ute i solen en stund, men det vart alldeles för blåsigt så jag gick in och tog en dusch istället. Sen pusslade jag lite och gjorde mig iordning. Vid sex-tiden skjutsade jag och mamma in pappa och några av hans jobbarkompisar till ekudden. De skulle spela brännboll och grilla. Då passade jag och min älskade mor på att spela minigolf på bäcken och äta middag på bistro. Det var mysigt, fast jag var kass på minigolfen. Nu är vi hemma. Jag är riktigt seg. Sitter och löser korsord på nätet. Ska väl försöka släpa mig till badrummet och tvätta bort sminket snart. Jobbigt!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar