tisdag 29 juni 2010

Konstigt

Tanken var att gå upp ganska tidigt även idag, men när klockan ringde 06.15 hade jag ingen ork att ens rulla ur sängen, så jag somnade om till nio istället. Skönt och behövligt. Åt frukost och gick långpromenad i min ensamhet. Stötte på sommarens nionde orm. Är det något slags extremt orm-år i år eller? För så många ormar som jag har sett de senaste månaderna har jag knappt sett sammanlagt i hela mitt liv. Usch och fy för ormar. Jag gillar't inte! När jag kom hem tog jag en kall snabbdusch och gjorde mig iordning för att åka till skövde och s:ta helena med pappa. Träffade läkaren idag och gick igenom mina läkemedel. Hon satte in en b-vitamin som ska stärka hår och naglar, samt höjde min antidepp-dos. Sen fick vi även se en sak som jag fyllt i två gånger. Först i januari och sen för ca två veckor sen. Det var en massa frågor som tog upp ångest, depression, ilska, abnormt beteende och självkänsla. De två sistnämnda låg på samma värde som sist, ångest och depression hade minskat, och ilska hade ökat... massor. Jag blev helt chockad. För det första trodde jag att ångest och depression skulle ha minskat mer än det faktiskt gjort, och sen att ilskan har blivit så mycket värre... det kan jag bara inte förstå. Men men, det som står på papper är inte allt. Undra om folk tycker att jag är mer ilsk nu, hemskt isf. Nåja, efter det korta besöket åkte vi och åt, hämtade ut medicin och betalade räkningar. Väl hemma sen satte jag mig framför pusslet för att slappna av lite. Blev även lite korsord innan jag tog en skön dusch (något längre än den i förmiddags), och tillslut hamnade här. Nu ska vi äta lax och sen ska jag se på tv och sova tidigt!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar