tisdag 15 juni 2010

Sommar, sommar och sol. Havet och vinden, och "soppegappegol"

Gårdagskvällen vart riktigt trevlig med revolutionary road i robins mysiga lägenhet. Och idag gick jag upp ännu tidigare än igår!! Tog en promenad och satte en bulldeg innan frukost. Mamma hade bara maja och lilla harry här idag, så det har varit lugnt. Sen var gunilla (en annan dagmamma) här på besök, men under den tiden var de ute och lekte medan jag stog inne och bakade bullar. Så jag märkte inte av det särskilt mycket. Idag lagade jag även mat åt barnen. Hemmagjort potatismos och falukorv med majs och gurkmaskar. Moset färgade jag med blå karamellfärg åt harry och röd karamellfärg åt maja. Sen byggde jag prins- och prinsesstorn åt dom, i hopp om att det skulle få maten att vara mer intressant. Men dom blev nog mer skrämda än nyfikna. Så det var ingen hit direkt. När bullbak, träning och matlagning var avklarat gick vi ut på byn för att lämna lappar i brevlådorna om mitt bageri. Sen har jag bara njutit av det härliga vädret resten av dagen, och hjälpt pappa att olja poolgolvet, sen kom ellinor och molly en snabb sväng för att hämta sina bullar. Jag har även insett att jag har blivit urkass på att sola. Förut kunde jag ligga i timmar, och kanske till och med somna, men nu är det bara jobbigt. Jag blir rastlös och kan inte ligga alls länge. Tråkigt, men sant. Får försöka träna lite på det där i sommar! Nu ska jag käka, duscha och lägga mig framför tv:n. Kanske se några oc-avsnitt som jag lånade av robin igår. Hoppas ni andra har det bra. Och se till att njuta av solen, man vet aldrig när den går och gömmer sig bakom moln tjocka som karlsson på taket!

Puss M.

2 kommentarer:

  1. Den är bra den där "soppegappegol-låten".

    SvaraRadera
  2. "Lutar oss mot staketet, tuggar tuggummi å e allmänt häftiga när vi diggar till den låten!"

    (Söstra Di)

    SvaraRadera