fredag 11 juni 2010

Jaha, då var det sommarlov igen då...

Idag har jag fått mina två första ig:n. För ett år sen trodde jag faktiskt aldrig att det skulle hända. Dock är det två ämnen som jag har lite kvar att göra i. Multimedia med slutprojekt och i samhäll ska jag göra en prövning. De andra ämnena jag inte har läst var inte betygsatta alls. Men dom jag har läst låg på vg allihop. Efter att ha fått betygen och pratat lite sommar-planer i klassen gick vi till matsalen för att äta tårta och lyssna på estetarna som underhållning. Det kändes ganska konstigt på skolavslutningen idag. Som att jag inte var där, eller som att sångerna och talen var riktade till alla andra utom mig. Jag kanske är konstig, och tar det här på alldeles för stort allvar. Men det känns helt fel att ha sommarlov nu. För det första så har jag ju i princip varit hemma sen julavslutningen, och för det andra finns det så sjukt mycket kvar att göra i skolan. Då vill man inte vara ledig och tänka på allt det där som ligger och väntar, utan man vill få det gjort. Iallafall jag. Det kommer inte kännas att jag är ledig, eftersom allt är precis som det har varit nu i 6 månader. Men jag får väl försöka intala mig själv att jag inte är sjukskriven längre, utan jag har sommarlov. Lite sol kanske skulle underlätta?!
Efter avslutningen åkte jag till mstad för att möta upp mor och syster anna som är hemma från stockholm i helgen. Vi köpte tandstenskex och schampo till sessan, choklad till pappa och strössel till bettan. Sen lunchade vi på luna och jag köpte även ett linne innan vi begav oss hemåt. Det var vitt, svart och lite rosa. Kostade 299 kr på lacami. Gissa om jag kommer få en fläck på det direkt... Därför ska jag inte använda det, utan spika upp det på väggen! Nej, men det kommer ta lååång tid innan jag vågar lämna huset i det. Har ni tur kanske det kommer upp en bild här snart. I eftermiddag har jag inte gjort så mycket. Tagit en liten promenad i regnet och slappat framför tv:n. Är så himla trött så jag har typ inte lust med nåt. Längtar tills imorn gör jag också. Snart kommer pappa hem med sallad till mig, och ikväll ska jag slappa ännu mer framför tv:n.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar