fredag 4 juni 2010

Typiskt!

Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag var lite orolig efter gårdagen att jag helt tappat min förmåga att slappna av, men den finns allt kvar (även om det tar ett tag att hitta den). Sov ända till 9 imorse, och åt sedan frukost i min ensamhet. Tog bussen in till stan vid tio då jag hade planerat att simma direkt när badhuset öppnade. Men när jag gick upp för trappan såg jag den stora lappen där det stod att badhuset stängde för säsongen den 2 juni och ekudden öppnar den 5. Jahapp, vad gör man då? Eftersom det var ca en timme kvar tills bussen gick kom jag på en väldigt smart lösning. Jag gick ut till golfbanan och tog pappas moppe hem, så fick mamma hämta honom när hon ändå skulle till stan i eftermiddag. När jag kom hem ställde jag mig och lagade mat åt mig och rené (som för övrigt bara skrattade åt mig och mina misslyckanden). Majs-schnitzel åt mig och ost-schnitzel åt rené, vitlökskroketter och wokade grönsaker till det. Lunchen avnjöts ute i solen, som har varit mitt sällskap resten av dagen. Efter maten tänkte vi ställa upp poolen, men kom på att trallgolvet måste oljas först. Så vi la oss ute i solen. René somnade och jag löste korsord. Sen har det inte hänt mycket mer. Har njutit i fullaste drag av att det äntligen är sommar, samtidigt som brännan blir mer och mer synlig. Härligt! Ikväll vankas det grillmys med familjen. Men först måste jag ta en dusch.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar