söndag 3 oktober 2010

Don't wanna be a murderer

Då var det söndag igen. Känns helt okej faktiskt, med tanke på att mina veckor inte är särskilt jobbiga. Jag har heller ingen skol-ångest för tillfället. Tycker bara det är kul att komma iväg och träffa söta människor. Och efter en sån här myshelg har jag ännu färre anledningar till att klaga. Den började efter en ganska kort men intensiv dag på henrys i fredags. Fick vara i konditoriet hela dagen, eftersom det var mest att göra där. Slutade halv tre och träffade då mamma och syster för att äta lunch med dom. En timma senare satt jag på bussen mot skövde. Erik hämtade mig på rese och vi åkte hem till honom en stund. Jag var trött och lyckades somna, medan han fick underhålla sig själv bäst han ville. Framåt åtta-tiden åkte vi för att hämta tille och pontus, sen fortsatte vi in till skövde. Bio (inception) stog på schemat. Inte världens sämsta film, men med facit i hand skulle vi nog valt toy story 3. Kom hem ganska sent. Åt lite mackor framför tv:n och somnade sen som två små barn i hans lilla säng.
Lördagen vart ganska lugn. Sov länge, åt frukost och åkte sen hem till mig. Emelie och martin var här på besök, och det är ju aldrig fel. Bakade bullar åt mitt kusinbarn, åt en massa mat, myste och såg på ghost ship. Sen somnade vi gott i min något större säng.
Idag fick vi ingen sovmorgon minsann. Klockan tio blev vi uppsläpade för att äta frukost och åka med på tipspromenad. När vi kom tillbaka tog vi lite fika och sen åkte min bebis hem. Då for jag och pappa in till stan för att handla ingredienser så jag kunde baka åt en av hans jobbarkompisar, vilket jag har gjort nu. Har även hunnit med lite matte och en varm dusch. Matten gick åt pipan, som vanligt, och jag blir mer och mer orolig för hur detta ska gå. Funderar på att fråga om jag kan få någon slags hjälp från skolan. Tror jag behöver det. Nåja, nu ska jag stänga in mig på rummet och pussla lite. Eller lösa korsord. Svårt val! Blir en lugn kväll iaf. Känner mig lite ledsen..

Puss M.
i miss you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar