tisdag 14 december 2010

Lycklig

Jag har haft världens bästa dag, och känner att jag bara måste berätta om den, trots att klockan är sent och jag borde sovit för längesen. Hur som helst, började dagen med att ögonfransarna blev hur bra som helst, vilket händer typ en gång i månaden. Så redan där kände jag mig positiv inför dagen. När jag sedan kom till vadsbo och hade möte med studievägledaren där, blev mitt liv typ tusen gånger bättre än det redan var. Han berättade för mig att jag kan gå ur gymnasiet med ett samlat betygsdokument (alltså inte så många poäng som man ska ha), läsa ett år på kanalskolan i töreboda med inriktning på bageri/konditori, och sedan får ett fullständigt gymnasiebetyg därifrån. Då kommer de alltså att komplettera mina betyg från media med dom ifrån livsmedel så att det resulterar i 2500 poäng. Känns helt underbart. Istället för att behöva läsa foto c och grafisk kommunikation, som jag absolut inte känner för, får jag nu göra det jag älskar i ett helt år. Jag kan nog inte beskriva hur skönt det känns att äntligen få en lösning på allt. Ville bara ställa mig och skrika rakt ut när jag kom ut därifrån. Men det gjorde jag inte. Istället tog jag bussen till skövde för att ha två lektioner. Först naturkunskap med prov (gick helt okej), och sen svenska med muntligt nationellt prov. Tanken var att jag skulle ha mitt imorn, men det blev lite tid över så jag passade på att få det gjort. Talet i sig var väl inte så jättebra, och det var alldeles för kort dessutom, men jag är stolt över att jag ens klarade av att ställa mig framför klassen och prata om något som jag inte kan utan och innan. Efter skolan sprang jag ner till s:ta helena för en sista vägning och avslutningsmöte med mauri. Vågen visade 51,3. Alltså 0,6 kg ner sen sist. Men med tanke på att jag har slutat med matschemat är det rätt bra. Blev ett kort möte, där vi pratade om hur tiden där har varit. Sen blev jag officiellt friskförklarad. SÅ JÄVLA UNDERBART!! Klockan 3 tog jag bussen till mariestad igen för att träna med syster anna. Sen var jag så uppe i varv att jag var tvungen att leka med någon. Jesper blev mitt offer, och ikväll har vi pratat om allt mellan himmer och jordfräs, bakat pepparkaksdeg, samt sett en värdelös skräckis. Nu ska jag sova, för om 5 timmar ringer klockan. Uhuhuhuh...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar