måndag 6 december 2010

Just one moment more

Blev en lång skoldag idag. Eftersom jag ligger efter i en del ämnen har jag nu börjat läsa multimedia två gånger i veckan. Så jag började redan klockan 8 imorse. Sen hade jag 4 lektioner och slutade ca 15.30. Åkte till stan för att hämta mitt nya leg, sen hem för att äta mat och baka pepparkaksdeg. Så nu ligger den i kylen och vilar, medan jag sitter framför datorn och slösurfar. Är helt sjukt trött och kommer nog somna tidigt ikväll. Blir lång dag även imorn, så det kan behövas!

Just det! Innan jag ger mig måste jag bara berätta en sak som jag tänkte mycket på igår. För ca ett år sen satt jag inne på mitt rum, tittade ut genom fönstret på den kritvita snön, och allt jag ville göra var att springa ut och åka pulka, ha snöbollskrig, åka spark eller bara pulsa runt. Men jag klarade det inte. Jag frös halvt ihjäl så fort jag öppnade dörren och jag hade ingen som helst ork till att ens gå i den djupa tunga snön. Men igår var det inga problem alls. Jag kände mig så jävla lycklig när jag insåg vilken tur jag haft. Alla underbara människor som hjälpt mig tillbaka. Tack vare er kan jag göra allt det där som jag länge velat, men inte orkat. Ni är guld ska ni veta.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar