lördag 6 november 2010

Aldrig som man tänkt sig

Igår var en fullspäckad dag. Pappa väckte mig klockan sju, och det var bara att lämna den varma sängen. Provtagningen i mariestad väntade. Gick snabbt och smärtfritt denna gången, hade en massa blod i armvecket även efter hon hade tagit det hon skulle ha. Fick gå in igen för att be om ett extra plåster till och med. Efter sjukhuset fortsatte vi till skövde för att handla och besöka s:ta helena för ett litet familjesamtal (jag, mamma, pappa och min "skötare"). Till en början kändes det helt okej, men när vi började diskutera min träning var det jobbigt. Han var helt emot att jag tränade 2-3 ggr i veckan på gymmet, och ville dra ner det till högst en gång. Det var även prat om att han ville att jag skulle äta större portioner. Vågen visade minus 0,3 kg. Och när vi kom ut brast det bara. Tårarna forsade utan kontroll, och där stog vi på torget inne i skövde... Gömde mig i mammas och pappas famn. Har nog aldrig känt mig så fånig. Tog en snabb fika innan dom åkte hem och jag gick för att leta efter något snyggt att ha på mig till kvällen. Köpte ett rosa linne/klänning, och for sedan vidare hem till tille. Fixade oss och åt lite mat innan vi åkte till igelstorp för att fira pontus 18-årsdag med en liten överraskningsfest. Blev en grymt lyckad kväll. Umgås med härliga människor och bara glömma allt det jobbiga för en stund. Precis vad jag behövde.
Vaknade idag upp bredvid mitt lilla hjärta. Myste en stund innan jag tog bussen mot mariestad. Anna hämtade mig och vi tog med bakfyllepizza hem. Resten av dagen har vi haft besök av emelie, martin och lilla embla. Så mysigt så. Jag har även pluggat inför provet på tisdag. Svårt som tusan är det. Snart är det mat, och sen blir det mys i soffan resten av kvällen. Me like.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar