måndag 22 november 2010

Hej mitt vinterland

Har haft en riktig myshelg, och absolut inte känt för att blogga. Därför det har varit lite tyst här i några dagar. Men nu var det dags igen. Efter apu:n i fredags åkte jag via skövde hem och fick med mig mitt hjärta därifrån. Sen har han varit här tills idag. Fredagskvällen var lugn med film och god mat. I lördags åkte jag, erik, mamma och pappa till lidköping. Köpte gott bröd från henrys bageri, åt lunch på rhodos och strosade på ica. När vi kom hem lagade jag och pojken fin middag, och sen blev det mys i soffan resten av kvällen. Med undantag för ett ca 5 min långt snöbollskrig och banankaks-bak. Igår hade vi en seg hemmadag. Tog en kort promenad med anna och sessan på förmiddagen. Sen satt vi inne resten av dagen. Pluggade, spelade kort, såg på film och bara va. Rätt skönt det med faktiskt.
Idag ringde klockan redan vid åtta, trots att vi var lediga. Jag gick upp och fixade mig, medan erik fick ligga kvar en stund. Sen åt vi en lång frukost tillsammans med mor och barnen. Vid elva kom mikaela hit för att arbeta med projektet. Idag bakade vi fyra olika sorters bullar, grötkakor, tigerkaka och chokladbollar. Dagbarnen fick hjälpa till lite, så vi kunde ta lite fina kort till boken. 14.45 tog vi med oss lille john på bussen till mariestad. Gick till banken, leksaksaffären och oxen. När vi kom hem igen läste jag på inför socialpsykiatri-provet imorrn. Känns som jag kan det ganska bra. Nu är det snart dags för mat. Sen ska jag ta en lång, varm dusch och krypa upp framför tv:n.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar