lördag 13 november 2010

Öppet hus igen

Gårdagens apu var mycket händelserik. Började bra med gräddkrig och toppenhumör från alla därinne, men slutade med ett sjukhusbesök för en av de två delägarna som klämde sig i kavlingsmaskinen. Såg riktigt hemskt ut. Och när hon åkte därifrån, fick jag och den andra praktikanten ta hand om det som var kvar att göra i konditoriet. Jag blev först ganska nervös, men det gick relativt smidigt och vi kom därifrån vid ett-tiden. Då tog jag bussen till skövde för att möta upp min pojk och åka hem till honom. Kvällen bjöd på film och mys i massor.
Idag ringde klockan alldeles för tidigt. Men öppet hus på västerhöjd väntade mig, så det var bara att släpa sig upp ur sängen och kladda på lite smink. Min uppgift för dagen var att dokumentera ihop med cecilia i min klass. Bilderna blev kanske inte så värst bra, men vi hade skoj ändå. Kom hem vid tre-tiden, åt mellis och löste lite korsord. Känner mig aningens seg nu. Så ikväll lär det inte bli mycket gjort. Krypa upp i soffan mellan mamma och pappa med en filt och bara njuta av hur bra jag har det. För det har jag verkligen!

Puss M.
tårta som jag köpte med hem till erik igår
(hans lillasyster älskar hello kitty)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar