torsdag 4 november 2010

Lever livet

Här har det varit tyst i ett par dagar. Anledningen är att jag knappt har varit hemma. Men nu har jag landat i soffan för en lugn torsdag-kväll, och tänkte därför passa på att uppdatera er om vad som hänt i mitt liv.
Sov ju hos min erik i tisdags. Vi bakade hallongrottor (kakmonstrets favoritkaka), gick en kort promenad i mörkret och myste framför tv:n.
Onsdagen startade ganska lugnt. Vi låg i sängen och drog oss länge innan vi väl kom upp. Jag sminkade mig, sen åt vi frukost och åkte in till skövde. Erik gick till helenahallen för att spela basket med sina kompisar, och jag gick till s:ta helena för ett möte med min sjukgymnast. Pratade lite om att jag känner mig spänd i ryggen, så kände hon på den och konstaterade att jag var väldigt spänd. Särskilt på vänstra sidan. Har inte heller fått tillbaka muskelmassan ordentligt, vilket jag blev ganska förvånad över faktiskt. Så nu blir det till att äta mycket proteiner och träna ryggen som en tok. En och en halv timma senare satt jag på bussen mot karlsborg där min tille väntade på mig. Chillade hemma hos henne en stund med filmen "terror på elm street". Tänkte att det var en ganska bra förberedelse inför kvällens bio, saw 3D. Filmen var awesome, men 3D-effekterna var desto sämre. Den hade varit bättre utan dom. Syster hämtade mig i skövde, och jag somnade som ett barn direkt när jag kom hem.
Idag har jag varit redig. Efter en lång frukost åkte jag in till stan, och där har jag varit hela dagen typ. Först blev det träning. Ganska dålig träning om jag ska vara ärlig. Kände mig illamående, och var rädd att jag skulle spy emellanåt. Så fick ta det lite lugnt. Passade på att sola en stund efter träningen också när jag hade så gott om tid. Sen drog jag mig bort mot körskolan för att göra ännu några test. Gjorde fyra stycken och blev godkänd på allihop. Kändes gött. Så nu har jag klarat fas a, och behöver bara klara ett test till så är det fas c nästa. Woho! När jag kom hem försökte jag plugga lite inför text-provet jag har på tisdag. Sen tog jag en dusch, åt middag och hamnade alltså här. Funderar på om jag ska plugga lite till, innan jag gör kväll av den här torsdagen. Japp, det ska jag göra.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar