onsdag 24 november 2010

Händelserika dagar

Sitter och pustar ut efter två ganska tuffa dagar. Mest psykiskt. Igår hade jag, som jag nämnt tidigare, prov i socialpsykiatri. Det kändes riktigt bra, så jag hoppas iaf på ett vg. Efter skolan hade jag två möten på s:ta helena. Först fick jag en kort dejt med mitt största hatobjekt, vågen. Hade gått upp 1 kg sen sist. ETT KILO!! Vart lite jobbigt ett tag, men jag försöker att inte tänka på det. Sen när jag träffade min skötare sa jag att jag ville sluta där, och det gick han äntligen med på. Så nu har jag bara ett sista avslutnings-möte (+ två gånger hos sjukgymnasten) kvar, sen får jag leva ett normalt liv igen. Ska bli så grymt skönt att slippa gå dit. Är bara trött på det nu. Träffade även läkaren en kort sväng innan vi gick därifrån. Fick ett nytt recept utskrivet på mina antidepp, och pratade lite allmänt om hur jag mår. Sen tog vi med oss min erik hem ifrån skövde. Kvällen bjöd på bio (harry potter) med syster och bebis. Den var mycket bättre än jag trodde den skulle va! Efter bion åkte vi hem, åt kvällsmat i sängen och somnade sen som två stockar.
Idag följde pappa med mig till skolan, då vi skulle ha evk (elevvårdskonferens). En träff med rektorn, specialpedagogen och studievägledaren. Fick lite mer klarhet i hur min framtid kommer att se ut, och känner mig ganska lättad med tanke på hur rörigt det var för några veckor sen. Känns som att det kan gå bra det här, trots allt. Hade sen två lektioner innan jag åkte mot mariestad för min allra första körlektion. Var skitnervös, eftersom jag aldrig har kört i vinterväglag, men det gick bra. Tränade på att svänga och hålla bättre koll i speglarna. Det var nästan lite kul, till och med. 40 minuter senare stog jag på gymmet och svettades. Åkte sen med pappa hem, åt middag, fick besök av emelie, martin och embla, gjorde ännu ett körkortstest via internet och hamnade sen här. Funderar på om jag ska tvätta bort sminket och krypa ner i sängen. Har så himla ont i magen... Och trött är jag med. Imorn är det apu. Wopido!

Puss M.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att alla jobbiga kontroller är slut. Jag litar på att du fixar detta själv :)
    Körkortet har du nog snart i handen också, har man väl börjat med körlektionerna, brukar det rulla på (hih, "rulla på")

    Stor kram från kusin Ellinor

    SvaraRadera