torsdag 8 juli 2010

Cake

Hoppsan. Här fattas det något. Ett inlägg från gårdagen lyser med sin frånvaro. Okej, detta kanske inte är världens mest intressanta blogg, och ni skiter förmodligen i det. Men nu får det blir två inlägg i ett! (För min egna skull)
Igår gick jag alltså upp sådär lagom tidigt. Tog en promenad och drog sen igång med dagens sysslor. Bakade 30 sockerfria bullar, 2 tårtbottnar och 60 biskvier. Och ja, det var ganska jobbigt. Men oh så kul! Vid tre-tiden vart det plötsligt väldigt stressigt. Så det fick bli en snabb dusch och lite fix. En timma senare kom jonas och hämtade upp mig. Åkte först in till honom så han kunde duscha och göra sig iordning, sen vidare till svartvik för sol och bad, och sist hem till mig för film. En lyckad kväll må jag säga. Och när han åkte hem var jag så trött, så jag somnade direkt.
Det var en riktigt fin kväll.

Idag fick jag en skön sovmorgon till tio. Åt frukost läääänge, samtidigt som jag löste korsord. Var helt seg, så efter nån timma gick jag och la mig i sängen igen. Men jag insåg att jag inte skulle bli något piggare av det, så jag tog en promenad istället. Gick till lokalen och sa hej till mamma. Såg orm nr.11. En äckligt stor huggorm *ryser*. Men jag tvingade mig själv att tro att det var en leksaksorm som någon lagt där. Då gick det lite lättare att glömma det. När jag kom tillbaka hem la jag emellan tårtorna, gjorde mig iordning och åkte med rené in till stan för att luncha med bettan på luna. Mycket trevligt! När vi kom hem igen bakade jag tekakor åt mor och garnerade tårtorna som ylva beställt. Hann precis färdigt innan det var dags för nästa tur in till staden. Denna gången för att handla och hämta bettan på jobbet. Väl hemma (igen) testade jag att göra lite godis av biskvi-fyllningen som blev över igår. Blandade i lite havregryn, rullade till små bollar, doppade i choklad och strödde över lite strössel. Vet inte om det var någon höjdare direkt, men dom såg ganska fina ut. Sen åt vi fiskgratäng och nu ligger jag här. Tänkte pussla lite, tror jag.

Puss M.
Tårta 1
(syns inte så bra på bilden, men mitt emellan de två jordgubbarna har jag spritsat en blomma)
Tårta 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar