måndag 19 juli 2010

Borta

Känner mig lite borta idag. Och tjock. Ovanligt tjock.
Sov ganska länge imorse. Var seg ett tag efter frukosten innan jag väl orkade släpa mig ut och gå en promenad. Trodde jag skulle vara lite mer vaken efter det, men icke då. När jag kom tillbaka gjorde jag mig iordning och följde med mamma in till stan. Levererade biskvier till pappas jobb, gick till apoteket och hämtade ut medicin, köpte en fin lampa, tittade på hello kitty-sakor i leksaksaffären, och handlade på oxen. När vi kom hem tränade jag och åt lunch. Vid det laget hade jag gett upp den här dagen. Insåg att jag inte skulle bli något piggare. Så resten av eftermiddagen har varit seg. Legat i sängen med datorn i knät. Pluggat, löst korsord, slösurfat och pusslat om vartannat. Tillslut fick jag panik och gick ut en sväng. Tänkte hälsa på mormor men hon var inte hemma, så jag satte mig i lekparken och gungade i nån timma. Fick sällskap av pappa en stund med. Vid sex gick vi in för att äta middag och sen började vi drömma oss bort till varmare länder. Tänk va skönt det vore med en resa. Nu ligger jag, nyduschad, inne på rummet och kikar på tv. Ska försöka sova tidigt ikväll. Imorn ska jag in till kss för vägning. Blev rädd när jag kom på det häromdagen...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar