fredag 16 juli 2010

Fel håll

Ja, som ni kanske har märkt är detta inte den bästa dagen i mitt liv. Jag vet inte varför men den senaste tiden har varit lite smått jobbig. Men jag försöker att blicka framåt.
Idag gick jag upp tidigt igen. Tog en långpromenad, bakade bullar och biskvier åt kusin ellinor, tränade lite, och gick sen upp till poolen för att njuta av livet. Och det gick ju bra... i ungefär en timma sådär. Det är tur att jag har korsordstidning och bok att läsa, för annars skulle jag förmodligen inte kunna ligga still i mer än fem minuter. Fattar inte varför jag blir så rastlös. Men efter att ha njutit en stund iaf gick jag in för att damma på mitt rum. Insåg häromdagen att det var sjukt behövligt och nu fick jag äntligen tummen ur och städade. Det känns ju så rent efteråt! När jag hade städat klart ringde jag min textlärare för att få lite hjälp med uppgifterna han gett mig över sommaren. Så nu ska jag förhoppningsvis komma igång lite mer ordentligt med dom. Skolan börjar ju typ snart, och då måste det vara klart. Efter mellanmål gick jag upp till poolen. Tanken var att bada, men solen gick i moln så fort jag tog av mig shortsen så det blev inget bad där inte. Istället satt jag och löste korsord samtidigt som jag socialade med mamma, pappa och rené. När bettan kom hem åt vi middag och nu har vi suttit och letat aktiviteter i närheten en stund. Vill nämligen göra något kul imorgon, men det är verkligen svårt att bara komma på nåt. Nåväl, om det är fint väder kanske det blir minigolf. Nu ska jag ta en snabbdusch, och sen blir det mys med mor och far.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar