söndag 11 juli 2010

Loppis

Då var det alltså loppis idag. Och nu undrar ni säkert hur det gick för mig och mina bullar. Jo, det gick riktigt bra. De tio första minutrarna var folk osäkra på hur det skulle stå sig i värmen, men tillslut kom en modig kund fram och handlade av mig, sen gick det som hejsan fram till halv ett. Då var allt slut. Kände mig nöjd efter att ha tjänat 1170 kronor, så jag tog mitt pick och pack (mobilen) och gick hem. En timma senare när jag släpat mig in genom grinden var jag så svettig så det fanns inget annat alternativ än ett dopp i poolen. Och precis lagom till jag kom ut hade pappa rengjort den ifrån löv och annat blä. Så det var bara för mig att sjunka ner. Grymt skönt!! Satt där ute, läste, löste lite korsord och fick ett kort besök av godissugna pojkar. Vid fem-tiden åkte jag, mamma, pappa och bettan in till staden för att äta middag på rhodos samt handla lite. Mysigt. Nu sitter vi framför tv:n och strax är det fotboll. Har inte riktigt bestämt om jag ska se på matchen eller dra mig in på rummet och se en film istället. Hmm...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar