söndag 18 juli 2010

Söndagstripp

Igårkväll gjorde jag ett stort misstag. Jag tittade på paranormal activity, ensam, precis innan det var dags att sova. Det är sällan jag blir skrämd av skräckfilmer, men det var nog den läskigaste jag sett. Tur är det att jag har en trygg pappa som kom in och satt hos mig tills jag somnade.
Idag har jag haft lite mer att göra, vilket har varit mycket skönt och rogivande för min lilla stressmage. Känns som att dagen har varit ovanligt lång dessutom. Men det är bara skönt. Tog min promenad innan frukost idag, så jag skulle ha det gjort ifall det blev dåligt väder. När vi hade ätit och gjort oss iordning åkte vi iväg hela gänget på en liten söndagstur. Först till götene för att handla, sen hällekis för att mamma skulle få strosa i hantverksbyn, efter det forshem för att sätta blommor hos farmor och farfar, och sist lugnås för att sätta blommor hos morfar. När vi kom hem var det dags för lunch och efter den vart det fart på oss allihop (utom rené då såklart). Jag bakade 3 tårtbottnar och en sats biskvier under tiden som mamma, pappa och bettan plockade ner låda efter låda från vinden. Pappa har nämligen tänkt lägga golv där uppe i sommar, så nu ska här rensas! Hittade en massa roliga saker i min låda. Gamla kärleksbrev, dåliga sagor och fula teckningar. Alltid lika kul att se hur knäpp man var när man var liten. Nu har vi precis ätit korv med bröd, men jag blev så himla frusen så jag fick krypa ner under täcket med min vän datorn. Ska tvätta bort sminket och göra mig redo för kväll om en stund. Är massa bra på tv:n sen också. Det gillas.

Puss M.

Herr mask och fru igelkott
någon hade tappat sin näsa på kyrkogården...
Farfar och Farmor

1 kommentar:

  1. Är det ni som lagt den fina stenen hos farmor och farfar? såg den för några veckor sen...jättefin! / Susanne

    SvaraRadera