tisdag 13 juli 2010

En kniv i röret

Idag har jag varit redig. Gick upp vid åtta för att äta frukost med betsy. Sen bakade jag 60 bullar, och det fick vara allt för dagen. Vid elva, när jag hade gjort mig iordning en smula, tog jag min ipod och gick in till golfbanan för att äta lunch med pappa. Så trevligt så. Sen kom mormor och plockade upp mig. Uträttade några ärenden innan vi tillslut begav oss mot trankärr. Kom hem lagom till den värsta åskskuren. Men trots att jag var helt ensam så var det inte så läskigt. Jag städade som en tok för att ha något annat att tänka på. När köksbänkarna var skinande rena och dammsugaren slutat fungera la jag mig ner i sängen för att varva ner lite. Kände att jag inte hade någon kraft alls kvar i kroppen så det var ganska behövligt. Vid fyra kom pappa hem och lagade dammsugaren. Han kikade om det satt något ivägen i röret, och vad hittade han då om inte en kniv som jag letat efter ett tag, och nån annan liten plastgrej. Inte konstigt att dammsugaren strejkade. Efter att ha ätit mellanmål blev det ännu ett stadsbesök. Denna gången för att köpa hundmat, ingredienser och panta burkar. Väl hemma igen blev det middag ute på altanen, och här sitter jag än. Funderar på att gå in, sätta mig framför tv:n och lösa lite korsord. Japp, så får det nog bli.

Puss M.
blir inte riktigt klok på om det är horisonten som är sne,
eller om det är anna och john... eller kanske jag själv? hmm...

2 kommentarer:

  1. Hehe, ja det e frågan. Älskar förresten profilbilder på mig...m m mm
    =P
    You know who

    SvaraRadera
  2. Du är så vacker min älskade syster :)

    SvaraRadera