tisdag 27 juli 2010

Sjusovarens dag

Fick en liten skön, men förbjuden, sovmorgon ända till tio imorse. Mina älskade föräldrar lät mig sova tills jag vaknade för första gången sen i slutet på januari. Efter en långdragen frukost ute på altanen tog jag och syster tag i lekstugan. Trodde nästan vi skulle bli klara idag, men jag kunde inte slappna av eftersom jag inte gått någon promenad, så tillslut gav jag upp och gick iväg med min ipod. När jag kom tillbaks efter min runda låg anna vid poolen och det var dags för lunch. Sen blev det bara inte av att vi fortsatte måla något mer. Istället bakade vi misslyckade grötkakor, njöt av solen och åt grillat. Ikväll har jag, anna och pappa varit ute med farbror åke på sjön och matat mörtarna med lite mask. Fick upp en och annan liten fisk, men inget som var värt att ta hem. Trots det var det riktigt mysigt att sitta där ute på sjön och njuta av kvällssolen. Nu har jag och anna landat i soffan. Fryser och är en aning trött. Imorn får jag ingen sovmorgon heller, måste upp och jobba. Så det får nog bli sängen snart.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar