tisdag 15 september 2009

Alla är olika, ALLA ÄR OLIKA. Lär dig, malin!

Trots att tisdagar är fyllda med alla mina "icke favorit-lektioner", so to speak, så var detta en mycket bra dag. Först engelska med lite övningar, samhäll med film och prat, sen svenska med gruppdiskussioner, skrivuppgift och lite eget arbete. Den sistnämda lektionen gick ovanligt bra idag, jag var förberedd till tusen och lyckades göra min röst hörd en hel del. Det är ju så skönt när man går ut ur klassrummet och känner att man har gjort bra ifrån sig på lektionen! :) Efter svenskan hade vi lunch, bakad potatis med skinkröra. Jag och mikaela åt för hela veckan, sjukt gott är det! Sista lektionen var foto. Röstade på veckans bilder (ni vet det där tokiga jag pratade om för ett par dagar sen), pratade lite om kamerans funktioner och fick en ny uppgift + ett nytt ord till nästa vecka (samarbete). Har redan kommit på lite ideer, så den här gången känns det lättare. När jag kom hem från skolan storstädade rummet och satte upp en ny ram med bilder på personer som betyder mycket för mig. Blir så glad av att titta på den :) Tog även en liten promenad med sessan. Kvällen har gått åt till dusch, måla naglarna rosa och idol med te. Mysigt! Är på ganska bra humör för tillfället, vet faktiskt inte varför. Kanske är det för att Dennis kommer imorgon, eller för att jag har insett att jag kan bättra mig, ändra på vissa saker. Kanske är det både och?! Ska väl inte fundera för mycket antar jag, brukar alltid sluta med att jag blir deppig på något konstigt sätt. Jag sover istället! Godnatt.

Puss M.

kände för en bild på min snygga elin.
du är verkligen bäst, kom ihåg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar