torsdag 3 september 2009

Fotomaraton

Idag, och imorn, har vi programdagar på västerhöjd. Det innebär att varje program har sina egna aktiviteter för att lära känna varandra lite bättre. Vi på media hade fotomaraton idag, vilket innebär att alla klasser blandas i olika grupper och får en lista på olika kategorier som vi sedan ska fotografera. Årets uppgifter var väldigt mycket svårare än förra året, men vi slog våra kloka huvuden ihop och lyckades lösa dem alla. Efter lunchen samlades alla klasser i en stor sal igen, för att kolla igenom bilderna. Sen valde juryn, som bestod av tre media-lärare, ut en vinnare, en två och en trea. Min grupp vann tyvärr inget, men vi hade sjukt kul, och det är lite det som är meningen med dom här två dagarna. Efter skolan sprang jag och lisa runt på stan, som två yra höns, och försökte hitta presenter till Dennis och bettan som fyller år på måndag. Avslutade på elins esplanad, där jag hittade min nya favorit-affär! Dock har jag inga "shoppa-till-mig-själv-pengar" just nu, så dit får jag gå nästa månad... kanske ;) Var hemma runt fem, pluggade ett par timmar, åt god flötmat och tog en dusch. Just nu sitter jag framför tv:n, men ska snart släpa mig in till sängen. Jag är ju faktiskt ganska trött!

Imorn har vi på media maskeradvolley, ingen är förvånad ;)

Puss M.

Grupp 14 - fotomaraton 09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar