måndag 14 september 2009

Kom hem, mitt hjärta

Seg dag. Största delen har gått åt till att vänta. Skulle egentligen haft sovmorgon till halv tio, men istället fick jag gå upp en halvtimma tidigare än vanligt för att piffa till mig lite extra, då vi skulle ta skolfoto klockan 8. Det gick snabbt och smärtfritt på en halvtimma, sen var det bara att sätta sig och vänta på lektionen som skulle börja om en timma. Passade dock på att göra färdigt och lämna in en textuppgift, som ska vara klar på onsdag. Det kändes bra! Sen hade vi då mediekommunikation och multimedia. Två extremt tråkiga lektioner. Efter det hade vi lunchrast i ca en timma = ännu mera väntan. Eftermiddagen bjöd på psykologi och matte, det var kul :) Slutade 15.50, men fick sitta och vänta på bussen till 16.40. Somnade nästan på en bänk inne på resecentrum! Men tillslut kom bussen och jag fick äntligen luta mig tillbaka. Och hade det inte varit för min kära far så skulle jag kommit hem klockan sex idag, men han hämtade upp mig i stan så jag var hemma runt 17.30 istället. Alltid något! Satte mig och pluggade lite psykologi, samtidigt som jag åt en tallrik fil & flingor, mums! Ikväll har jag pratat med min Dennis i telefon, samt letat schabloner på internet. Ska nämligen måla min garderob svart, sedan göra någon fin dekoration i rosa. Men att hitta en schablon som jag vill ha är förmodligen det svåraste jag gjort på evigheter. Får väl se hur det går med det, kanske köper en ny garderob istället :P Nu ligger jag iallafall i sängen och sniffar sönder Dennis tröja. Saknar verkligen honom nu. Det är skitjobbigt, har liksom ingen anledning att ens gå upp ur sängen på morgnarna. Men jag kämpar på, han kommer ju faktiskt hem på onsdag. En och en halv dag till ska jag nog överleva!
Men men, blir att kolla lite film nu, sen sova. Vi hörs imorn!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar