söndag 13 september 2009

I think I'm in love with my radio

Igår var jag och mina kära systrar + richard på kusinträff i österäng. En mysig eftermiddag med goda smörgåsar, roliga ordkluringar, tipspromenad och självklart en massa kusiner. Eftersom pappa har sex syskon har vi ganska många kusiner och kusinbarn. Det blir svårt att hålla kontakten. Så det var kul att träffa alla igen :) På kvällen var vi ute i fårhagen och fotade lite till en tävling vi har i skolan. Varje vecka får vi ett ord att illustrera, och veckans ord var tokig. Svårt innan man kom på en ide, men jag tycker det blev ganska bra!

Imorse blev jag väckt av familjen som kom in i rummet och sjöng "ja må hon leva". Trodde först att jag hade sovit en hel vecka, men så var inte fallet. Anna och richard, som har varit här över helgen, ville passa på att fira mig nu eftersom de inte kan komma på min födelsedag. När jag väl hade vaknat av den o så vackra skönsången, fick jag ett stort, blått kapet! Och i det stora, blåa kapetet fanns en rosa stereo. Gissa om jag blev lycklig!? ;D Den är så underbart söt, och passar alldeles perfekt i mitt rum. Tack kära familj!
Några timmar senare släpade jag mig ur sängen för att kolla lite idol-repriser och plugga svenska. Runt tre övningskörde jag till töreboda för att lämna av anna och richard till tåget, lika tråkigt som alltid... När vi kom hem kollade jag på film, åt fil & flingor och tog en dusch. Nu sitter jag här vid tv:n och har absolut ingen koll. Hatar den känslan! Vill bara att denna veckan ska gå, fort. Men men, snart blir det sängen för att kolla lite mera film och förhoppningsvis sova. Ha det fint!

Puss M.

fredagsmys på torsö

kusinträff i österäng


resultatet av gårdagens fotande, mitt "tokiga" bidrag till tävlingen
och min lilla pudding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar