fredag 6 augusti 2010

Damm(n)

Jo, jag hade allt rätt om gårdagen. Tröttheten knappade in på mig och jag somnade som en gris vid 23. Sen vägrade jag gå upp när klockan ringde imorse vid kvart i åtta, så jag låg kvar tills pappa väckte mig klockan 9 och sa att det var frukost. Satt ute på altanen och åt för en gångs skull, känns som att det var evigheter sen man kunde göra det. Efter frukosten tog jag en promenad med sessan i sommarvärmen, och när jag kom hem blev det dåligt väder. Så var det med den sommardagen... Dock var det ganska skönt att det inte var bastuvärme när jag skulle baka och träna. Närjag var färdig med dagens uppgifter satte mig med fötterna i ett fotbad och löste lite korsord. Har fått stora blåsor och skavsår efter mina promenader, så det var ganska behövligt. Sen diskade jag plåtar och la mig i sängen för att fortsätta jobba med min tidning. Börjar arta sig nu, och det känns skönt. Både att jag inte har stressat med det hela sommaren men ändå kommer vara klar innan skolan börjar, och även att jag har haft så pass god tid på mig så jag verkligen har kunnat funderat över hur jag ska göra. Nu hoppas jag bara att textläraren blir nöjd. En stund senare tänkte jag sätta igång och damma mitt rum, som jag knappt vill vistas i p.g.a all skit. Men istället fick jag följa med pappa för att leverera bullar och chokladrutor till åke och barbro. Dom var inte hemma så det gick ju ganska fort, men när vi kom hem blev jag alldeles seg och orkade inte städa. Istället satte jag mig framför pusslet och satt där tills det var dags för middag. Nu har vi ätit för typ en och en halv timma sen, men jag sitter fortfarande kvar vid bordet. Seeeeeeegt!

Puss M.
snyggingar i balder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar