torsdag 5 augusti 2010

"Har den stjärt?"

Liseberg


Idag gick jag upp kvart över sex, och var redan då oförskämt pigg, med tanke på hur sent vi kom hem igår. Gick ut och rastade ipoden i nån timma och bakade bullar och 2 kladdkakor innan frukost. Och precis som vanligt när det är vardag satt jag kvar länge för att försöka lösa dagens korsord i tidningen (gick sådär). När jag tillslut insåg att jag inte skulle lyckas gav jag upp och gick ut och hjälpte pappa städa bilen. Det var faktiskt roligare än man kan tro, och så rent det blev! Tillslut vaknade äntligen anna och det var redan dags för lunch. Efter maten kände vi oss feta så vi passade på att träna en liten smula. Sessan var med och nosade, slickade, flåsade och viftade medan jag och syster låg på golvet och gjorde situps. Mycket trevligt. Resten av dagen har det inte hänt något vettigt direkt. Jag har pusslat, löst korsord, spelat kort och hello kitty-bingo med familjen, suttit uppe på vinden och gått igenom annas gamla grejor osv. Oh, just det, jag har nått ännu ett mål. Jag har smakat på en biskvi som jag har bakat. Men den var alldeles för söt för min smak. Antar att det är något jag behöver vänja mig vid, socker... Men nu har jag iallafall gjort det, och jag är stolt över mig själv. Känner också att jag verkligen inte behöver någon hjälp från s:ta helena längre. Vi kan fixa det här själva, så kan någon annan få min plats, någon som behöver den mer än jag. Nåväl, vi får väl se vad som sägs på mötet om en vecka. Vad händer resten av kvällen då? Jag hade tänkt att försöka göra ännu lite mer nytta (plugga och ta en dusch), innan jag somnar. För det lär jag göra tidigt idag!

Puss M.
hihi, så sött.

1 kommentar:

  1. Haha, bästa överskriften ever!
    Roligt vi hade!
    Kram

    SvaraRadera