tisdag 17 augusti 2010

Hit och dit

Idag har det varit full fart. Jag vaknade redan klockan 8 och kunde icke somna om, så jag gick upp för att baka sockerkakor och bullar till farbror lars. Gjorde mig sedan iordning och busade med bebisarna en stund. När de hade ätit lunch la jag mig för att söva john, men jag somnade även jag. Så en timma senare vaknade jag och gick upp för att käka lite lunch. Slängde sen snabbt ihop en tårtbotten innan jag tog bussen in till stan och mötte upp far min. Sen hände det alldeles för mycket saker på alldeles för lite tid. Försökte ta dom där jäkla proverna igen, men fick reda på att dom måste tas innan klockan 11 på dagen. Så istället hämtade jag ut b-vitamin (som läkaren på s:ta helena äntligen lyckats skriva ut ett recept på), anmälde mig till teorikurs på körskolan (börjar på onsdag), köpte tårtdekoration, och handlade lite mat. Hann bara hem och vända innan vi åkte vidare ner till österäng för att leverera bakverken till lars. Blev dock en kort visit eftersom pappa var vrålhungrig. Men när vi kom hem var inte maten riktigt färdig, så jag passade på att lägga emellan tårtan till morgondagens avskedskalas och göra min dagliga kvällsrutin på nätet (blogga och kolla facebook). Snart är det iaf dags för middag. Sen är det nog tv:n som gäller för resten av kvällen. Ha det fint!

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar