torsdag 26 augusti 2010

Mobbing

Skoldag nummer två har bestått av film och diverse övningar. Allt inom ämnet mobbing. Filmen var riktigt otäck, men jag tror ändå att det fick en del att tänka till. Pratade även med min mentor och specialpedagogen en kortis. Dom kom absolut inte överens om hur jag skulle läsa foto b, så dom skulle överlåta det till en annan. Jag står iaf på martins sida! Annars har jag ett helt okej schema. Tre lektioner på måndag, två på tisdag, tre på onsdag och apu på torsdag-fredag. Dock kommer jag ha en del andra saker att jobba ikapp med, så det blir nog inte så soft som det låter. Efter skolan träffade jag pappa i mariestad och försökte hitta någon som kunde kika på min dator, men ingen hade koll på hur man lagar en mac-dator, så jag får ringa apple support istället. Hoppas verkligen inte att det är hårddisken som är paj, för då är alla mina sommarbilder borta, plus de två text-uppgifterna som jag jobbat med över lovet. Usch, vill inte ens tänka tanken. När vi kom hem satte jag igång och bakade bullar åt mormor och olle&maj-britt. Är inte riktigt färdig än, men nu ska jag gå ut och pensla sats nummer två. Sen är det bara skjuts in i ugnen och färdigt på 20 min! En dusch, lite tv och sova står näst på schemat.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar