tisdag 24 augusti 2010

Ingen koll

Dagen har varit lite jobbig, på många olika sätt. Hade ont i halsen när jag vaknade, perfekt timing på den förkylningen där ja... Hoppas att det bara försvinner under natten nu. Efter frukost och lite slösurf, tog jag en promenad med john. Solen sken och det var superhärligt väder, men när vi hade kommit halvvägs blev himlen bara mörkare och mörkare. Sen kom spöregnet. Ännu mer perfekt med tanke på min onda hals. Och stackars lilla john blev alldeles dyngsur. Tyckte så synd om honom, så jag skyndade mig hem och virade in honom i en filt. Plötsligt ringde petra och påminde mig om att jag skulle in till henne och klippa och färga håret klockan 11. Då var klockan redan tjugo över. Jag hade totalt glömt bort det. Men som tur var kunde mormor skjutsa mig direkt och det blev överstökat trots allt. Sen bjöd jag henne på lunch på luna som tack för att hon alltid rycker in när det är något. Ja, en bättre mormor får man leta länge efter! När vi kom hem blev jag trött och seg. Löste lite korsord, tittade på tv, åt mellanmål, tittade på ännu mer tv, och tog sen en dusch. Då fick jag åtminstone lite energi så jag orkade färga och noppa mina ögonbryn. Nu har jag precis ätit smörgåstårta och krupit ner i sängen med fångarna på fortet i bakgrunden. Snart är min allra sista sommarlovsdag över. Jag kommer aldrig mer ha sommarlov. ALDRIG! Känns skitläskigt att jag faktiskt måste bli vuxen snart. Börja jobba och grejer. Nej, nu ska jag leva livet det här sista året på gymnasiet och försöka att inte tänka för mycket på framtiden. Måste sova tidigt idag också. Upp 04.30 imorn...

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar