söndag 1 augusti 2010

Stolt!!

Gårdagen blev inte riktigt som planerat, men grymt lyckad. Jag gick upp tidigt, tog min morgonpromenad och bakade åt grannen. Sen tänkte jag att jag skulle ta det lugnt resten av dagen, och kanske till och med sova lite. Men istället följde jag med till falköping. Pappa kikade på fina bilar, medan jag och mamma besökte falbygdens ost. Jag vart inte riktigt så överrumplad som jag trodde jag skulle bli, efter mammas förklaring, men det var mysigt. Dock hann jag tröttna flera gånger om när mamma gick femtielva varv där inne i den lilla butiken. På vägen därifrån stannade vi i skövde för att äta lunch och handla lite. Kvällen var tänkt att spenderas hos grannen, men istället hamnade jag i lürsta där det blev fest med sköna människor. Gud va underbart det var att träffa alla igen, även en del nya ansikten. Riktigt kul!
Vaknade hemma hos dennis vid elva imorse, mådde illa och var kissnödig som aldrig förr. Men eftersom dennis var trött gick jag upp själv och umgicks med hans pappa en stund. Någon timma senare kom mamma, pappa, bettan och rené för att hämta mig. Sen åkte vi vidare till laxhall där vi åt lunch med mormor, åke och barbro. Trevligt och gott. Synd bara att jag var lite dagen efter... Väl hemma hade jag tänkt att gå en promenad, men jag var trött och frös som en liten blå, så jag kröp upp i sängen och drog täcket över huvudet istället. Vaknade någon timma senare och gick en promenad med våran lilla sessa. När jag kom hem tog jag en snabb och något kall dusch och nu sitter jag här. Ska strax äta och sen bänka mig framför how i met your mother. Men innan jag ger mig måste jag berätta lite andra saker som har hänt. Jag har tagit flera stora kliv framåt i min tillfriskning på bara några dagar. Det första som hände var absolut inte planerat, och jag blev aningen chockad själv när jag insåg vad jag faktiskt gjorde. I torsdags när jag var hos rebecka åt jag middag där, och när jag suttit där en stund insåg jag att det var första gången jag åt borta, utan mamma eller pappa eller någon av systrarna. Det var lite läskigt måste jag erkänna, men jag var stolt efteråt. Det andra som hände var helt självförvållat. Det var igår, i lürsta, så drack jag cider. Och cider = läsk = en av mina största rädslor när det gäller mat och dryck. Och därmed hade jag nått ett av mina mål den här sommaren. Vissa stunder kändes det jobbigt, men det var mycket lättare än jag trodde det skulle vara. Den tredje och sista saken som hände var idag på laxhall. Där nådde jag två mål till. Jag kände att jag var hungrig (förmodligen eftersom jag knappt hade ätit sen fem dagen innan) och jag sa att jag var hungrig. Det kanske låter som världens knepigaste grej, men för mig var det stort. Jag har inte vågat säga det förut, av rädsla för vad andra ska tycka. Visserligen har jag knappt känt mig hungrig tidigare heller, men det har funnits någon liten känsla där, utan att jag knappt ens erkänt det för mig själv. Men nu är jag pågång. Det finns så mycket jag vill förändra och dom här dagarna har jag insett att det faktiskt är möjligt. Nu har jag bara två mål kvar innan skolan börjar. Får se hur det går med det.

Puss M.

1 kommentar:

  1. Åh va härligt att läsa!! Keep on fighting =)
    Kram

    SvaraRadera