söndag 8 augusti 2010

Inflyttningsfest

Djävul, vilken dag (igår). Efter frukost och promenad bakade jag 20 muffins och satte 30 bullar på jäsning. Sen fick jag, mamma och rené häva oss iväg till stan för att handla ingredienser och flytta på bettans bil så hon slapp få böter. Under tiden skulle pappa grädda bullarna, och när vi kom hem var dom svarta... Så det var bara att ställa sig och baka nya. Denna gång fick det bli dubbel sats eftersom jag fick fler beställningar under dagen. Föreberedde även en födelsedags-tårta som grannen skulle ha idag. Samtidigt som jag gjorde detta sprang jag fram och tillbaka mellan mitt rum och köket och städade, så nu är det äntligen gjort och jag kan vistas här inne igen utan att få panik. Vid fyra-tiden var jag halvfärdig med det mesta och insåg hur bråttom det började bli. Vi skulle ju på inflyttningsfest hos emma och robin klockan sju och jag hade inte ens duschat. Så när bullarna var gräddade och rummet tomt på damm fick det bli en snabbdusch och lite fix inför kvällen. Trots att jag var hyperstressad så gick det mesta ganska smidigt och jag var färdig lagom tills det var dags att åka. Kvällen vart riktigt lyckad och jag kan knappt minnas när jag hade så roligt sist. Vid ett var jag hemma, och tillslut lyckades jag somna, trots illamående och en säng som vägrade sluta gunga.

Idag sov jag ända till elva typ. Hela familjen var lite dagen efter, så det var ingen som orkade gå upp och fixa frukost förrän då. Sen har dagen varit ganska seg. Jag har garnerat tårtan, gått en promenad med sessan och rené, borstat sessan, läst och bara varit. Ganska skönt en söndag som denna. Kvällen kommer förmodligen inte bli särskilt annorlunda. Jag tänkte kika på en film eller något, och fortsätta att bara va, innan det är dags för sängen igen.

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar