torsdag 19 augusti 2010

Päronsplit

Idag har jag varit lite mer aktiv än de senaste dagarna, vilket känns bra. Efter frukost och fix åkte jag och mamma in till stan. Gjorde ett tredje försök att ta di dära proverna som sjuksköterskan på s:ta helena ville ha, och denna gången gick det utan problem. Skönt att ha det ur världen nu. När provrören var fyllda och plåstret satt på plats i armvecket fortsatte vi in mot stan för att växla in pengar. Sen gick jag ut till golfbanan medan mor kikade runt lite på stan. Halv ett möttes vi upp med pappa och åt en god lunch på golfrestaurangen. Mätta och belåtna åkte vi än en gång in till stan. Mamma köpte kläder och jag köpte sylt och grädde. Sen lämnade hon av mig hos rebecka, där eftermiddagen har spenderats med massa prat och lite o.c. Nu är jag hemma. Har bakat tre tårtbottnar och väntar nu på att mamma ska komma med ägg så jag kan baka en fjärde. Sen ska jag göra kväll av den här dagen. Se om det är någe bra på tv och så.

Ps. Om man dricker loka päron och mjölk, sen rapar, så smakar det päronsplit!! Billigare och nyttigare än glass! :)

Puss M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar